Często rzeczywistość szkolna i przedszkolna, nawał obowiązków, brak odpowiedniego miejsca i środków utrudniają realizację zajęć twórczych z dziećmi. Podczas szkolenia poruszone zostaną następujące problemy: jak przeprowadzić zajęcia twórcze bez dużego nakładu środków finansowych? Jak poradzić sobie z przygotowaniem miejsca pracy oraz jego sprawnym uporządkowaniem? Jak znaleźć równowagę pomiędzy wolnością dziecka – twórcy a zapewnieniem mu bezpiecznej przestrzeni do aktywności? Jego celem jest wyposażenie uczestników w teorię dotyczącą psychologicznych podstaw rozwijania postaw twórczych, praktyczne rady jak pobudzać twórcze myślenie uczniów i prowadzić zajęcia artystyczne w sposób prosty, niedrogi i skuteczny. Adresowane jest przede wszystkim do nauczycieli edukacji elementarnej (przedszkole i klasy I-III Szkoły Podstawowej), nauczycieli przedmiotów artystycznych, edukatorów, ale także wszystkich zainteresowanych rozwijaniem kreatywności swoich uczniów. Szkolenie podzielone jest na część teoretyczną i praktyczną, które wzajemnie się uzupełniają i umożliwiają uczestnikom samodzielne stworzenie bazy pomysłów do dalszej pracy.
Harmonogram szkolenia:
1,5 h – część teoretyczna:
– Teoretyczne podstawy rozwoju twórczych postaw u dzieci i młodzieży, rozwijania innowacyjnego myślenia, stosowania warsztatów twórczych w pracy z dziećmi i młodzieżą.
– Wykorzystanie materiałów recyklingowych w działaniach twórczych.
– Dziecko jako twórca – dziecko jako odbiorca.
– Dlaczego warto skupiać się na procesie, a nie efekcie?
15 min – przerwa
1,5 h – część praktyczna:
– Ćwiczenia wykorzystujące zdobytą wiedzę w praktyce, przygotowanie własnych scenariuszy zajęć na podstawie warsztatów twórczych.
– Omówienie powstałych projektów.